30. sep. 2011

Parallell grupperingsteknikk og Formal stilform

Torsdag og fredag (29. og 30.sept) skulle vi ha fokus på formal stilform, med bukett og dekorasjon. 

utvalget vårt av botansiske materialer.

Dette var den første moodboarden jeg laget, før jeg fikk prøvd mg ut.

Den endret seg litt, grunnen til at det endret seg. Jeg fikk den til å bli dekorativ. Følte jeg selv. Ønsket også å gå mer i høyden, og ønsket ikke å ha så mange materialer, fant jeg ut senere. Aldri prøvd dette før. Jeg laget en først, etter den første moodboarden, fikk ikke tatt bilde av den. Men jeg ble ikke heilt fornøyd. Og startet på nytt, og lærte kjempe masse om proposjoner! FLOF

skisse/idekart tegningene mine.

Resultatet.

 Og tilslutt fikk vi som ble ferdige lage en formal stilform inn til en dekorasjon. Det var viktig å tenke enkelt/konkrette bevegelser, former, farger, proporsjoner, optisk balanse, luft/rom og underlag. Asymmetrisk

Skisser.

 Resultatet ble slik, jeg hadde en idee.


Egenvurdering: 
selv synes jeg formal stilform var en litt vanskeligt med det første, fordi det er så mye du kan gjøre men samtidig mye du ikke kan. Og mye du må tenke på, du skal kunne forklare hvordan/ hvorfor du gjøre/ tar  de ulike valgene. 

1 kommentar:

  1. Flotte kollasjer og flotte arbeider;))
    Herlig "ny" høstblogg.

    SvarSlett